۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۹۱۴۷۹
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

9دی یک نعمت الهی است| عدالت در خدمت رسانی به استان‌ها رعایت شود

9دی یک نعمت الهی است| عدالت در خدمت رسانی به استان‌ها رعایت شود
امام جمعه موقت اصفهان با انتقاد از تبعیض مسؤولان میان استان‌ها، گفت: بسیاری از کارگاه های استان اصفهان تعطیل شده و مسؤولان توجهی به مشکلات ما ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، با بیان اینکه تقوا می‌تواند انسان را در مقابل هر بلا و مشکلی مراقبت کند، گفت: تقوا پیشه کردن در امت اسلامی می‌تواند موجب سربلندی مسلمانان در برابر دشمنی‌ها و مشکلات باشد.

وی با یادآوری اهمیت پاسداشتن خون شهدا از سوی مسؤولان، خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی از خدمت گزاران انقلاب اسلامی بود، وی عالمی بدون ادعا و انقلابی بود که از سوی رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان یک انقلابی مطیع از او یاد شد، آیت الله هاشمی شاهرودی همواره در مسیر خدمت قرار داشت و هر مسؤولیت و پستی که به او پیشنهاد شد پذیرفت و هرگز دست از انقلاب و حمایت از انقلاب اسلامی برنداشت. تا پیش از پیام رهبر انقلاب نمی‌دانستم آیت الله هاشمی شاهرودی برادر سه شهید است.

 حجت الاسلام والمسلمین میردامادی نعمت امنیت را یکی از نعمت‌های مهم کشور توصیف کرد و افزود: حماسه 9 دی یکی از حماسه‌های مهمی است که با حرکتی خودجوش از سوی مردم شکل گرفت و مردم هرگز نباید این حماسه را فراموش کنند، این حماسه بزرگ یک معجزه الهی بود که طراحی‌های چندین ساله دشمنان برای فتنه را خنثی کرد و اتحاد و انسجام ناگسستنی مردم موجب خنثی سازی توطئه‌های دشمنان شد.

استعفای نمایندگان استان اصفهان اقدامی شجاعانه بود

امام جمعه موقت اصفهان استعفای نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در راستای احقاق حقوق مردم استان در زمینه مشکلات آبی را اقدامی شجاعانه دانست و اظهار کرد: اگرچه مسؤولان دولتی توجه درستی به مشکلات استان اصفهان در مسأله آب نداشتند اما نمایندگان استان به این موضوع توجه نکردند و مسؤولیت خود را به خوبی انجام دادند.

وی با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر وجود دریا در شمال و جنوب کشور، تصریح کرد: وظیفه چه کسی است که آب را تصفیه کند و در اختیار مردم قرار دهد؟ آیا این وظیفه مردم است یا وظیفه‌ای است که بر دوش دولت قرار دارد؟ مسؤولان در جواب نمایندگان استان اصفهان گفتند فرقی میان استان‌ها و شهرها نیست، چرا باید مردم شرق اصفهان از بی آبی شدید رنج ببرند و شاهد باشیم کارخانه‌ها و صنایع اصفهان تعطیل شده و مردم از بیکاری و بیماری در این استان رنج ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان، اظهار کرد: اگر میان استان‌ها تفاوت نیست چرا بیکاری در استان کرمان که زادگاه معاون اول رییس جمهور است به صفر رسیده و در گذشته نیز رییس جمهور که اهل یزد بود آب را به یزد برد و شاهد آباد شدن و برطرف شدن مشکلات آبی  سمنان و رفسنجان هستیم اما مشکلات استان اصفهان برطرف نشده است؟ به چه دلیل دولت آب خلیج فارس را به استان اصفهان منتقل نمی‌کند؟

وی با بیان اینکه استان اصفهان به اندازه بیش از 10 استان کشور مالیات پرداخت می‌کند، عنوان کرد: به خاطر مشکلات مالی بسیاری از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی استان اصفهان تعطیل شده است، در حالی که این حجم از مالیات در این استان پرداخت می‌شود و ما مخالف پرداخت آن نیستیم اما باید عدالت نیز رعایت شود و دولت توجه ویژه‌ای به مشکلات استان اصفهان داشته باشد./1304/پ202/ب1

ارسال نظرات